Poradnik WorldEdit - Komendy

WorldEdit do czego służy ?

WorldEdit służy jak sama nazwa wskazuje do edytowania, dokładnie terenu.
Plugin jest bardzo przydatny do budowania. dużo rzeczy można robić szybciej itp.

< > - elementy wymagane do działania komendy
[ ] - elementy opcjonalne ( nie wymagane )

Poruszanie Się

//unstuck - Przenosi cię w górę w wolne miejsce.
//ascend - Przenosi cię 1 blok w górę.
//descend -Przenosi cię 1 blok w dół.
//ceil - Przenosi cię pod sufit i stawia pod tobą blok szkła.
//j - Przenosi cię na blok na który patrzysz.
//up <ilość> - Przenosi cię daną ilość bloków w górę i stawia pod tobą blok szkła.

Zaznacznie

//wand - daje nam magiczną różdżkę.
//ToggleEditWand - włącza lub wyłącza działanie różdżki.
//sell - czyści zaznaczenie.
//sel - zmienia tryb zaznacza
//pos1 - zaznacza 1 punkt zaznaczenia w miejscu gdzie stoisz.
//pos2 - zaznacza 2 punkt zaznaczenia w miejscu gdzie stoisz.
//hpos1 - ustawia 1 punkt zaznaczenia w miejscu na które patrzysz.
//hpos2 - ustawia 2 punkt zaznaczenia w miejscu na które patrzysz.
//chunk - zaznacza chunk na którym się znajdujemy.
//shift <ilość> [kierunek] - przesuwa zaznaczenie o daną ilość kratek w kierunku w który jesteś zwrócony ( lub wybranym ).
//expand <ilość> [kierunek] - powiększa zaznaczenie o daną ilość kratek w kierunku w który jesteś zwrócony ( lub wybrany ).
//expand <ilość> <ilość w drugą stronę> [kierunek] - powiększa zaznaczenie w dwie strony (np. góra i dół) w wybranym kierunku.
//expand vert - powiększa zaznaczenie maksymalnie w pionie.
//contract <ilość> [kierunek] - zmniejsza zaznaczenie o daną ilość kratek w kierunku w który jesteś zwrócony ( lub wybranym ).
//contract <ilość> <ilość w drugą stronę> [kierunek] - zmniejsza zaznaczenie w dwie strony (np. góra i dół) w wybranym kierunku.
//outset <ilość> - powiększa zaznaczenie o daną ilość kratek w każdą stronę.
//inset <ilość> - zmniejsza zaznaczenie o daną ilość kratek w każdą stronę.
//size - wyświetla rozmiar zaznaczenia, liczbę z ilu bloków się składa.
//count - wyświetla ile danych bloków jest w zaznaczeniu.
//distr - wyświetla listę z jakich bloków się składa zaznaczenie oraz ich ilość.
//limit - zmienia limit edycji bloków.

Schowek

//copy - kopiuje zaznaczenie.
//cut - wycina zaznaczenie.
//rotate <ilość stopni> - obraca zaznaczenie ze schowka.
//flip [kierunek] - obraca zaznaczenie w danym kierunku. ( odbicie lustrzane ).
//paste [-a] [-s] - wkleja to co mamy w schowku.
-a - wklejenie bez powietrza.
-s - wklei i od razu zaznaczy.
/clearclipboard - czyści schowek.

Edycja

//set - zmienia wszystkie bloki w zaznaczeniu na dane bloki.
można mieszać bloki wpisując je po przycinkach np. stone,glass oraz je procentować
//walls - tworzy ściany dookoła zaznaczenia.
//line [wielkość] - tworzy przekątną w zaznaczeniu (działa tylko na //sel cuboid).
//curve [wielkość] - tworzy linię po zaznaczeniu (działa tylko na //sel convex).
//center - wyznacza środek zaznaczenia.
//replace - zamienia wszystkie bloki na dany blok ( prócz powietrza ).
//replace - zamienia dany blok na inny.
//outline - obudowuje zaznaczenie danym blokiem.
//faces - tworzy w zaznaczeniu podłogę, ściany i sufit.
//overlay - okrywa zaznaczenie danym blokiem.
//naturalize - unaturalnia teren.
Działa tylko na stone
//smooth - wygładza zaznaczenie.
//regen - regeneruje teren ( w taki jaki był na samym początku ).
//forest - tworzy las w zaznaczeniu.
//stack <ilość> [kierunek] - duplikuje zaznaczenie daną ilość razy w kierunku w który się patrzymy.
//move <odległość> [kierunek] - przenosi zaznaczenie o daną ilość kratek w kierunku w który się patrzymy.
//setbiome - zmienia biom w zaznaczeniu.
//hollow - tworzy dziurę w zaznaczeniu.
//flora - tworzy rośliny w zaznaczeniu.

Tworzenie

//cyl <promień> [wysokość] - tworzy pionowy cylinder ( koło ).
//hcyl <promień> [wysokość] - tworzy pionowy pusty cylinder ( obręcz ).
//hsphere <wielkość> - tworzy pustą kulę.
//sphere <wielkość> - tworzy pełną w środku kulę.
//pyramid <wielkość> - tworzy wypełnioną piramidę.
//hpyramid <wielkość> - tworzy pustą piramidę.
//fillr <promień> [głębokość] - tworzy półkulę.

Historia Zaznaczenia

//undo [ilość] - cofa ostatnią czynność.
//redo [ilość] - ponawia ostatnie cofnięcie.
/clearhistory - czyści historię.

Edycja terenu

//fill <promień> [głębokość] - wypełnia dziurę.
//pumpkins [wielkość] - tworzy las dyń.
//forestgen [wielkość] [typ] [gęstość] - tworzy las.
/removeabove [rozmiar] [wysokość] - usuwa wszystkie bloki nad głową.
//removebelow [rozmiar] [głębokość] - usuwa wszystkie bloki pod stopami.
//drain <promień> - wysusza wodę/lawę w której się znajdujemy.
//fixlava <promień> - naprawia zbiornik lawy, w którym się znajdujemy
//fixwater <promień> - naprawia zbiornik wody, którym się znajdujemy.
//ex [promień] - gasi ogień.
//snow [promień] - ośnieża teren oraz zamraża wodę.
//thaw [promień] - usuwa śnieg oraz zamienia lód w wodę.
//green [promień] - zamienia dirt w trawę.
//replacenear - zamienia w danym rozmiarze dany blok na inny.
//removenear [rozmiar] - usuwa dany blok z okolicy.
//butcher [promień] - zabija moby w okolicy.
//remove <promień> - usuwa określone byty w danej okolicy.

Mam nadzieje że komuś pomogę tym poradnikiem.

inspiracja (klik)

1 polubienie

Może chociaż podawaj poradnik, którym się inspirowałeś :wink:

1 polubienie

Nie mogłem go znaleźć, ten poradnik pozmieniałem już długi czas temu dla administracji ( dokładnie budowniczych servera ) trudno było mi go znaleźć.