Konfiguracja server.properties serwera Minecraft
Plik o nazwie server.properties jest plikiem konfiguracyjnym naszego silnika Minecraft, możemy odnaleźć go w głównym katalogu serwera.1. Opis, funkcje i dostępne wartości
Tutaj opisze i wytłumaczę funkcję oraz wartości dla poszczególnych opcji.- enable-jmx-monitoring
Opcja ta włącza monitoring JMX.
Domyślna wartość to: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- rcon.port
Opcja ta daję możliwość do połączenia się z zewnętrznym programem jak i możliwość obsługiwania komend poza Minecraft, często wykorzystywana do stron.
Domyślna wartość to: 25575
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- level-seed
Opcja ta daję możliwość zmiany seed’u aktualnego świata.
Domyślna wartość: Brak
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- gamemode
Opcja daje możliwość zmiany domyślnego trybu gry, gdy ktoś nowy wejdzie na serwer, dostanie taki tryb gry, jaki tutaj ustawimy.
Domyślna wartość: survival
Wartości, jakie przyjmuje: survival, adventure, creative, hardcore, spectator
- enable-command-block
Opcja ta włącza nam commandblock’i.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- enable-query
Opcja włącza nam Query.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- generator-settings
Opcja ta ma zadanie generować świat z różnymi opcjami.
Domyślna wartość: Brak
- level-name
To nazywa nasz świat, folder itp.
Domyślna wartość: world
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna
- motd
Opcja ta jest wiadomością, którą mamy pod nazwą serwera na liście.
Domyślna wartość: A Minecraft Server
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna
- query.port
Opcja pozwala nam ustawić port, który jest używany przez Query.
Domyślna wartość: 25565
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- pvp
Opcja pozwala nam zmienić tryb walki, jeżeli jest włączona gracze, będą mogli się bić.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- generate-structures
Opcja ta, pozwala generować struktury takie jak wioski wieśniaków.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- difficulty
Opcja ta zmienia nam poziom trudności.
Domyślna wartość: easy
Wartości, jakie przyjmuje: peaceful, easy, normal, hard
- network-compression-threshold
Opcja ta odpowiedzialna jest za wysyłanie skompresowanych danych z serwera do gracza, lub odwrotnie, opcja redukuje lagi.
Domyślna wartość: 256
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- max-tick-time
Opcja jest odpowiedzialna za maksymalną ilość czasu (W milisekundach), którą może trwać jeden tick.
Domyślna wartość: 60000
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- use-native-transport
Opcja jest do wysyłania/odbierania Linuxowych pakietów.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- max-players
Opcja ta jest odpowiedzialna za maksymalną ilość slotów na serwerze.
Domyślna wartość: 20
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- online-mode
Ta opcja ma autoryzować graczy przez Mojang, lub nie.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- enable-status
Widoczność włączonego serwera na liście, abo odwrotnie.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- allow-flight
Opcja ma za zadanie włączyć latanie na serwerze, albo odwrotnie.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- broadcast-rcon-to-ops
Pisanie do OP’ów serwera przez RCON.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- view-distance
Opcja ma za zadanie ograniczyć renderowanie chunków, gdy gracz wyjdzie poza skale ustawionego, dalej wartość, która jest tutaj, ustawiona będzie się wyświetlała.
Domyślna wartość: 10
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- max-build-height
Maksymalna kratka, do której można budować.
Domyślna wartość: 256
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- server-ip
IP serwerowe, te, przez które się łączymy do serwera.
Domyślna wartość: Brak
Wartości, jakie przyjmuje: Wartość: X.X.X.X
- allow-nether
Włącza nether w świecie, lub nie, portal się będzie tworzył, ale do nether’u wejść się dało nie będzie.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- server-port
Port serwera, który jest używany do łączenia.
Domyślna wartość: 25565
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- enable-rcon
Włączenie trybu RCON.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- sync-chunk-writes
Synchronizuje zapisane chunky.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- op-permission-level
Level permisji OP’a.
Domyślna wartość: 4
- prevent-proxy-connections
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- resource-pack
Dany resource pack, który możemy wgrać na serwer.
Domyślna wartość: Brak
Wartości, jakie przyjmuje: Nazwa resource pack’a
- entity-broadcast-range-percentage
Domyślna wartość: 100
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- rcon.password
Hasło RCON, które będzie używane.
Domyślna wartość: Brak
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolne
- player-idle-timeout
Domyślna wartość: 0
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- debug
Tryb debugowania, przydaję się do zlokalizowania błędów silnika oraz loguje każda czynność na serwerze w konsoli.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- force-gamemode
Po wejściu na serwer nadaje graczowi określony tryb gry.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- rate-limit
Domyślna wartość: 0
Wartości, jakie przyjmuje: Liczby
- hardcore
Tryb Hardcore.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- white-list
Biała lista, członkowie, którzy nie są na nią dodani, nie wejdą na serwer.
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- broadcast-console-to-ops
Wiadomość z konsoli do OP’ów serwera.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- spawn-npcs
Spawnuje wieśniaki itp.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- spawn-animals
Spawnuje zwierzęta.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- snooper-enabled
Funkcja ma wysyłać dane na stronę Snoopera, lub nie.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- function-permission-level
Domyślna wartość: 2
Wartości, jakie przyjmuje: Liczby
- level-type
Typ świata.
Domyślna wartość: default
Wartości, jakie przyjmuje: default, flat, largebiomes, amplified, customized
- text-filtering-config
Domyślna wartość: Brak
- spawn-monsters
Spawnowanie mobów, zombie, szkieletów, pająków itp.
Domyślna wartość: true
Wartości, jakie przyjmuje: true, false
- enforce-whitelist
Domyślna wartość: false
Wartości, jakie przyjmuje: false, true
- resource-pack-sha1
Domyślna wartość: Brak
- spawn-protection
Chroni lokację spawnu, nie można budować, niszczyć oraz bić się na tym terenie.
Domyślna wartość: 16
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
- max-world-size
Maksymalny rozmiar świata.
Domyślna wartość: 29999984
Wartości, jakie przyjmuje: Dowolna liczba
To już wszystko mam nadzieje, że pomogłem!