Optymalizacja Serwera

Witam. Dzisiaj przychodzę do was z poradnikiem optymalizacji serwera.
Piszę to dlatego że np. na discordzie ktoś coś napisze dostaje link do poradnika po angielsku, a jak się przetłumaczy w tłumaczu to wyskakuje jedno wielkie bagno

Krok 1 - Instalacja odpowiedniego silnika

Jednym z lepszych silników jest Purpur ( Fork Tuinity ). Niedosyć że jest dobrze zoptymalizowany to dodaje np. opcje włączenia ujeżdzania różnych zwierząt
Pobieranie: Purpur - Your Minecraft, your way
Instalacja silnika: Instalacja własnego silnika

Gdy już wgramy, uruchamiamy serwer, aby wygenerowały się pliki

Krok 2 - Plik bukkit.yml

1 - Zmniejszenie respu mobów

Domyślne:

spawn-limits:
  monsters: 70
  animals: 10
  water-animals: 15
  water-ambient: 20
  ambient: 15

Optymalne:

spawn-limits:
 monsters: 30
 animals: 8
 water-animals: 5
 water-ambient: 3
 ambient: 0

2 - Usuwanie chunków z pamięci

Domyślne ( Zalecane ):

chunk-gc:
  period-in-ticks: 400

3 - Czas pomiędzy spawnem mobów, auto zapisem

Domyślne:

ticks-per:
  animal-spawns: 400
  monster-spawns: 1
  water-spawns: 1
  water-ambient-spawns: 1
  ambient-spawns: 1
  autosave: 6000

Optymalne:

ticks-per:
  animal-spawns: 400
  monster-spawns: 5
  water-spawns: 10
  water-ambient-spawns: 5
  ambient-spawns: 2000
  autosave: 6000

Krok 3 - Plik spigot.yml

1 - Maksymalne tnt/tick

Domyślne:

	max-tnt-per-tick: 100

Zalecane:

	max-tnt-per-tick: 50

2 - Znikanie itemków

Domyślne:

	item-despawn-rate: 6000
	arrow-despawn-rate: 1200
    trident-despawn-rate: 1200

Optymalne:

	item-despawn-rate: 6000
	arrow-despawn-rate: 300
    trident-despawn-rate: 1200

3 - Optymalizacja spawnerów

Domyślne:

	nerf-spawner-mobs: false

Optymalne:

	nerf-spawner-mobs: true

4 - Łączenie się itemków, expa

Domyślne:

	merge-radius:
      exp: 3.0
      item: 2.5

Optymalne:

	merge-radius:
      exp: 6.0
      item: 4.0

5 - Odległość w której zostaną aktywowane moby

Domyślne:

	entity-activation-range:
      animals: 32
      monsters: 32
      raiders: 48
      misc: 16
      water: 16
      villagers: 32
      flying-monsters: 32

Optymalne:

	entity-activation-range:
      animals: 16
      monsters: 24
      raiders: 36
      misc: 8
      water: 16
      villagers: 24
      flying-monsters: 32

6 - Lejki ( Przesyłanie itemków )

Domyślne:

	ticks-per:
      hopper-transfer: 8
      hopper-check: 1

Optymalne:

	ticks-per:
      hopper-transfer: 20
      hopper-check: 1

7 - Pojawianie się bytów

Domyślne:

	entity-tracking-range:
      players: 48
      animals: 48
      monsters: 48
      misc: 32
      other: 64

Optymalne:

	entity-tracking-range:
      players: 48
      animals: 24
      monsters: 32
      misc: 8
      other: 48

Krok 4 - Plik paper.yml

1 - Optymalizacja eksplozji

Domyślne:

	optimize-explosions: false

Optymalne:

	optimize-explosions: true

2 - Znikanie strzał

Domyślne:

	non-player-arrow-despawn-rate: -1
    creative-arrow-despawn-rate: -1

Optymalne:

	non-player-arrow-despawn-rate: 160
    creative-arrow-despawn-rate: 160

3 - Despawnowanie się bytów

Domyślne:

	despawn-ranges:
      soft: 32
      hard: 128

Optymalne:

	despawn-ranges:
      soft: 24
      hard: 96

4 - Optymalny render distance

Domyślne:

	viewdistances:
      no-tick-view-distance: -1

Najlepsze:

	viewdistances:
      no-tick-view-distance: 8

Krok 5 Plik server.propeties

1 - Render distance

Domyślne:

view-distance: 10

Optymalne:

view-distance: 4
1 polubienie

Przeniesiony do sekcji #poradniki :grinning: