Witam. Dzisiaj przychodzę do was z poradnikiem optymalizacji serwera.
Piszę to dlatego że np. na discordzie ktoś coś napisze dostaje link do poradnika po angielsku, a jak się przetłumaczy w tłumaczu to wyskakuje jedno wielkie bagno
Krok 1 - Instalacja odpowiedniego silnika
Jednym z lepszych silników jest Purpur ( Fork Tuinity ). Niedosyć że jest dobrze zoptymalizowany to dodaje np. opcje włączenia ujeżdzania różnych zwierząt
Pobieranie: https://purpur.pl3x.net/downloads/
Instalacja silnika: Instalacja własnego silnika
Gdy już wgramy, uruchamiamy serwer, aby wygenerowały się pliki
Krok 2 - Plik bukkit.yml
1 - Zmniejszenie respu mobów
Domyślne:
spawn-limits:
monsters: 70
animals: 10
water-animals: 15
water-ambient: 20
ambient: 15
Optymalne:
spawn-limits:
monsters: 30
animals: 8
water-animals: 5
water-ambient: 3
ambient: 0
2 - Usuwanie chunków z pamięci
Domyślne ( Zalecane ):
chunk-gc:
period-in-ticks: 400
3 - Czas pomiędzy spawnem mobów, auto zapisem
Domyślne:
ticks-per:
animal-spawns: 400
monster-spawns: 1
water-spawns: 1
water-ambient-spawns: 1
ambient-spawns: 1
autosave: 6000
Optymalne:
ticks-per:
animal-spawns: 400
monster-spawns: 5
water-spawns: 10
water-ambient-spawns: 5
ambient-spawns: 2000
autosave: 6000
Krok 3 - Plik spigot.yml
1 - Maksymalne tnt/tick
Domyślne:
max-tnt-per-tick: 100
Zalecane:
max-tnt-per-tick: 50
2 - Znikanie itemków
Domyślne:
item-despawn-rate: 6000
arrow-despawn-rate: 1200
trident-despawn-rate: 1200
Optymalne:
item-despawn-rate: 6000
arrow-despawn-rate: 300
trident-despawn-rate: 1200
3 - Optymalizacja spawnerów
Domyślne:
nerf-spawner-mobs: false
Optymalne:
nerf-spawner-mobs: true
4 - Łączenie się itemków, expa
Domyślne:
merge-radius:
exp: 3.0
item: 2.5
Optymalne:
merge-radius:
exp: 6.0
item: 4.0
5 - Odległość w której zostaną aktywowane moby
Domyślne:
entity-activation-range:
animals: 32
monsters: 32
raiders: 48
misc: 16
water: 16
villagers: 32
flying-monsters: 32
Optymalne:
entity-activation-range:
animals: 16
monsters: 24
raiders: 36
misc: 8
water: 16
villagers: 24
flying-monsters: 32
6 - Lejki ( Przesyłanie itemków )
Domyślne:
ticks-per:
hopper-transfer: 8
hopper-check: 1
Optymalne:
ticks-per:
hopper-transfer: 20
hopper-check: 1
7 - Pojawianie się bytów
Domyślne:
entity-tracking-range:
players: 48
animals: 48
monsters: 48
misc: 32
other: 64
Optymalne:
entity-tracking-range:
players: 48
animals: 24
monsters: 32
misc: 8
other: 48
Krok 4 - Plik paper.yml
1 - Optymalizacja eksplozji
Domyślne:
optimize-explosions: false
Optymalne:
optimize-explosions: true
2 - Znikanie strzał
Domyślne:
non-player-arrow-despawn-rate: -1
creative-arrow-despawn-rate: -1
Optymalne:
non-player-arrow-despawn-rate: 160
creative-arrow-despawn-rate: 160
3 - Despawnowanie się bytów
Domyślne:
despawn-ranges:
soft: 32
hard: 128
Optymalne:
despawn-ranges:
soft: 24
hard: 96
4 - Optymalny render distance
Domyślne:
viewdistances:
no-tick-view-distance: -1
Najlepsze:
viewdistances:
no-tick-view-distance: 8
Krok 5 Plik server.propeties
1 - Render distance
Domyślne:
view-distance: 10
Optymalne:
view-distance: 4